Kada bus Trakų aplinkkelis, niekas nežino, net Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patarėja Aldona Violeta Grinienė.
Dar 1988 m. rugsėjo 14 d. per Trakų rajono Sąjūdžio steigiamąjį susirinkimą buvo kalbama apie būtinumą nutiesti Trakų aplinkkelį. Apie tai kalbėjo urėdas Stasys Markevičius ir kiti trakiečiai, supratę, kad stambiakrūvis transportas teršia Trakų miestą, nes per jį eina magistralė Vilnius–Marijampolė. Rekonstruojant Aukštadvario gatvę, o ir dalį tos magistralės buvo apšviesta gatvė tik iki Naujasodžio ir Senkelio bei Aukštadvario gatvių sankryžos – toliau tamsus miškas, nes toliau yra minėtina autostrada, valstybinės reikšmės kelias. Taip mums aiškino rajono valdžios institucijos. Prabėgus 30 metų šis tas padaryta. Į „Trakų žemės“ paklausimą atsiliepė Trakų rajono savivaldybės architektas Povilas Montvila ir štai, ką jis parašė: „Trakų miesto aplinkkelio specialusis planas nustatyta tvarka parengtas, suderintas, patikrintas ir patvirtintas. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektas nustatyta tvarka taip pat parengtas, suderintas, patikrintas ir patvirtintas. Žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros atliktos, su buvusiais žemės sklypų savininkais tinkamai atsiskaityta. Žemės sklypas Trakų miesto aplinkkelio statybai suformuotas ir užregistruotas nekilnojamojo turto kadastre ir registre. Teritorijų planavimo dokumentacija bei sklypų Trakų miesto aplinkkelio statybai suformavimo dokumentai perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos kompensavo Trakų rajono savivaldybei patirtas išlaidas, susijusias su teritorijų planavimo, žemėtvarkos dokumentacijos rengimu bei atlyginimu už paimamą žemę visuomenės poreikiams.
Kada Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ketina pradėti Trakų miesto aplinkkelio statybos projektavimą, statybą ir eksploatavimą, Trakų rajono savivaldybė tikslių duomenų neturi, tačiau nuolat deda pastangas, kad šis procesas prasidėtų kuo greičiau ir truktų kuo trumpiau.“
Jeigu tikėsime Povilu Montvila, Trakų rajono savivaldybė visus namų darbus yra atlikusi.
Gavę P. Montvilos atsakymą rašome Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos ir gavome jos atsakymą, kurį pateikė Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijų vadybininkas Saulius Jansonas: „2019 m. VšĮ „Transporto kompetencijų agentūra“ atliko Valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros 2019–2035 m. strategijoje numatytų aplinkkelių tyrimus, siekiant nustatyti tokių aplinkkelių tiesimo tikslingumą. Buvo vertinamas vidutinis metinis eismo intensyvumas aplinkkelyje, tranzitinio eismo ir krovininio transporto dalis, aplinkkelio tiesimo ekonominiai rodikliai, gyventojų skaičius vietovėje, kuriai planuojamas aplinkkelis, alternatyvūs keliai.
Pagal atliktų tyrimų duomenis, šiais metais rengiama aplinkkelių plėtros metodika bei bus sudarytas aplinkkelių tiesimo prioritetinis sąrašas. Kai metodika bus parengta ir sudarytas prioritetinis sąrašas, ši informacija bus paviešinta.
Atkreipiame dėmesį, kad Valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros projektų įgyvendinimo terminai priklauso nuo Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Kelių direkcija dėl kelių priežiūros ir plėtros projektų yra gavusi gerokai daugiau kreipimusi iš visuomenės, negu Kelių direkcijai yra skirta lėšų šiems darbams atlikti.
Šiuo metu didžiausias prioritetas yra skiriamas valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimui, Via Baltica ir A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda kelio ruožui Kaune.“
Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos nenurodo nei datų, nei laiko, kada pradės projektuoti, tad siuntėme dar vieną paklausimą ir, žinoma, gavome atsakymą: „Suprantame jūsų interesą, tačiau kaip ir minima prieš tai teiktame atsakyme, tikslesnę informaciją galėsime pateikti po šiais metais parengtos aplinkkelių plėtros metodikos ir sudaryto aplinkkelių tiesimo prioritetinio sąrašo. Kai metodika bus parengta ir sudarytas prioritetinis sąrašas, ši informacija bus paviešinta.“
Galiausiai redakcija kreipėsi į pačią Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją ir sulaukė ministro patarėjos Aldonos Violetos Grinienės atsakymo. Ji lygiai tą patį tvirtino, kaip ir Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Taigi, mielas skaitytojau, jokių terminų, datų, kada pradės projektuoti aplinkkelį, niekas nežino, nesako. Trakų stambiagabaritis transportas iš Visgirdų žvyro karjero prie Ismonių kiekvieną dieną gerokai pabarsto smėlio, žvyro trakiečiams. Ir ne tik jie. Ir vilkikai irgi lekia per Trakų miesto Aukštadvario, Vilniaus gatves, kur yra automagistralė. Na, o svarbiausia, mūsų skaitytojai mato, kokios susidaro automobilių spūstys penktadieniais važiuojant iš Vilniaus į Trakus per automagistralę ir sekmadieniais grįžtant.
Taigi, aplinkkelis akivaizdžiai reikalingas ir liūdna, kad valdžios atstovai nenurodo jokių terminų, kada prasidės projektavimo darbai.
Jolanta ZAKAREVIČIŪTĖ,
Juozas VERCINKEVIČIUS
Juozo Vercinkevičiaus nuotr.