Seimo narė Edita Rudelienė. Olgos Posaškovos nuotr.
Kelių priežiūros ir plėtros programos planuose turi atsirasti ir kelių infrastruktūros plėtimo gairės. Susisiekimo ministras Marius Skuodis Liberalų sąjūdžio frakcijai pristatęs KPPP pertvarkos planą pabrėžė, jog KPPP programos administravimo planas šiuo metu nėra pakankamai veiksmingas. Jo teigimu, planuojama savivaldybėms nustatyti pareigą pačioms parengti ir patvirtinti KPPP lėšų skirstymo tvarką, numatant kelių objektų prioritetines eiles trejų metų laikotarpiui. Liberalų sąjūdžio frakcija pritaria ministro siūlymams ir sutinka, kad suteikti daugiau savarankiškumo savivaldybėms.
Savo ruožtu atkreipiau dėmesį į daug diskusijų keliantį kelių infrastruktūros plėtros klausimą. Finansavimą reiktų skirti ne tik kelių priežiūrai ir remontui, tačiau ir kelių tinklo plėtrai.
Pavyzdžiui, Trakai sulaukia didelių srautų turistų iš Vilniaus, visos Lietuvos ir užsienio. Trakų rajonas smarkiai plečiasi, kuriasi nauji gyventojai, todėl nenuostabu, jog susidaro labai didelės automobilių spūstys kelyje Trakai–Vilnius. Kasdien spūstys būna skirtingose atkarpose, dažniausiai šalia Trakų Vokės, o šiltojo sezono metu, ypač savaitgaliais visas kelias virsta didele spūstimi. Jau seniai buvo kalbama ir apie Trakų aplinkkelio tiesimą. Trakų rajono savivaldybė yra savo ruožtu visus namų darbus atlikusi, tačiau šis klausimas vis nukeliamas, nepriimant jokių sprendimų. Planuojant išlaidas reikia atsižvelgti, jog, pavyzdžiui, Trakų rajonas yra prie Vilniaus, čia kuriasi daug gyventojų, sulaukiama turistų, dideli transporto srautai, todėl reikalinga ir atitinkama infrastruktūra.
Naujuoju KPPP administravimo planu siūloma leisti savivaldybės pačioms spręsti, kokiems jų valdomiems keliams panaudoti šias KPPP lėšas. Vietinių kelių priežiūrai ir plėtrai siūloma skirti 33 proc. visų lėšų, o 67 proc. palikti valstybinės reikšmės kelių priežiūrai.
Edita RUDELIENĖ,
LR Seimo narė
Užs. Nr. 763
PR
Baltictransline patars kaip išsirinkti logistikos įmonę, kad liktumėte patenkinti!