Socialdemokratai, kaip ir visi trakiečiai (ir ne vien tik jie), su nerimu stebi besiklostančią situaciją Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos istorijoje.
Nepaisydama viešojo intereso ir ignoruodama daugsyk išreikštą gyventojų susirūpinimą, daugkartinius LR Seimo narių, Trakų istorinio nacionalinio parko (TINP) administracijos raginimus merei ir visai valdančiai daugumai, atsisakyti pasirinkto kelio minimos vietos tvarkymui ir susitelkti skaidresniam bei atsakingesniam lėšų paieškos būdui. Savivaldybės administracija, LR liberalų sąjūdžio, Lietuvos lenkų rinkimų akcijos ir Tėvynės sąjungos-krikščionių demokratų iniciatyva skuba iki kadencijos pabaigos įgyvendinti savo užmačias.
Prokurorai jau du kartus nutraukė tyrimą ir pripažino, kad TINP direktorius G. Abaravičius, nustatydamas Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projekto rengėjams naujus reikalavimus, kurie atitiktų nacionalinio parko planavimo schemą, nepiktnaudžiavo tarnybine padėtimi ir neviršijo jam suteiktų įgaliojimų. „TINP direkcijos vadovas vykdė jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas“. Teismuose šiuo metu nagrinėjamos dvi administracinės ir viena civilinė byla, kurių nagrinėjimai taip pat yra susiję su Trakų autobusų stoties teritorija.
Trakų socialdemokratai ne kartą diskutavo autobusų stoties rekonstrukcijos klausimu, LSDP frakcijos nariai savivaldybės taryboje pasisakė prieš mainų sutartį tarp bendrovės „Trakų autobusai“, kurio vienintelis akcininkas yra Trakų rajono savivaldybė, ir Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą rengusios įmonės (šia mainų sutartimi šalys sutarė, kad įmonė ne konkurso! būdu įgyja teisę statyti privatų komercinį objektą valstybiniame žemės sklype, kurio dalis patenka į saugomą teritoriją – Trakų urbanistinį draustinį.
D. Nedzinskas atnaujindamas stotį nori ją sumažinti ir, išsiplėsdamas įrengti prekybos centrą.)
Manome, kad merė E.Rudelienei ir savivaldybės administracija neišnaudojo galimybių kitokiems – atsakingesniems ir bendruomenės nekiršinantiems investicijų paieškos ir pritraukimo būdams, autobusų stoties ir jos prieigų tvarkymo darbe. Neieško ar gal būt net ir nenori rasti konceptualių sprendinių ypač jautriai, reprezentacinei Trakų miesto daliai.
Negalime ir ateityje negalėsime pritarti tokiems akivaizdžiai ,,gudriems“ projektams, kurie bus žalingi istorinio miesto įvaizdžiui: nešantys neigiamą poveikį gamtai, keliantys priešpriešą bendruomenėje ir finansiškai niekaip nenaudingi nei savivaldybei, nei miesto vystymui, nei tvariai turizmo plėtrai.
LSDP Trakų skyriaus
informacija
Užs. Nr. 167