Žaizdriai nepatenkinti dėl žemės mokesčio

Parašyta: 2015-01-26 | Kategorija: Naujienos, Trakai |

„Trakų žemės“ redakcija gavo asociacijų  „Žaizdrietis“ ir “ Babriškių kaimo bendruomenė“ laišką, kuriame rašoma apie žemės mokestį prijungiamoms teritorijoms.  Redakcija pasiuntė paklausimą Trakų r.  sav. merei ir labai greitai gavo atsakymą, kuri žemiau spausdiname.

Dėl žemės mokesčio  prijungiamoms prie miesto teritorijoms

2015 01 13  Asociacija „Žaizdrietis“ ir Asociacija“ Babriškių kaimo bendruomenė“ raštu kreipėsi į Trakų rajono Tarybą ir Trakų rajono merę Editą Rudelienę, dėl 2014 12 30 Trakų rajono Tarybos priimto sprendimo.

 2014 12 30  Trakų rajono Taryba, pažeisdama tarybos posėdžių reglamentą ir nesuteikusi galimybės bendruomenei atstovauti savo nuomonės ir argumentų dėl kaimiškų teritorijų prijungimo prie miesto teritorijos,  skubos tvarka priėmė sprendimą  „Dėl žemės mokesčio sumažinimo žemės sklypams, patenkantiems  į naujas  Trakų miesto administracines ribas“, kuriuo patvirtino prijungiamų kaimiškų teritorijų gyventojams  žemės mokesčio padidinimą,  suteikdama terminuotą mokesčio lengvatą.  Nors    2013 09 19 Žaizdrių kaimo bendruomenė  raštu pateikė, o  gyventojai parašais patvirtino, savo argumentus dėl nesutikimo prijungti jų namų ūkio valdas bei turimą žemės ūkio paskirties žemę prie miesto teritorijos, nes tai neadekvačiai išaugins jų žemės mokestį, nors  kaimo infrastruktūra neatitinka miesto reikalavimams, o vykdytos gyventojų apklausos parodė, kad gyventojai nesutinka su šių teritorijų prijungimu prie miesto.

 Nepaisant to, 2014 12 30  Trakų rajono Taryba, sprendimu Nr. S1-401 patvirtino žemės mokesčio didinimą prijungiamų teritorijų gyventojams.

 Gyventojams nesuprantamas ir sprendimo antrasis punktas, kuris  numato  kompensaciją   taikyti kiekvienam mokėtojui atskiru savivaldybės tarybos sprendimu. Prašoma nurodyti koks įstatymas ar jo punktas apibrėžia tokią lengvatos suteikimo formą. Teisininkų, kurie konsultavo bendruomenes, teigimu, įstatymas tokio būtinumo kreiptis kiekvienam gyventojui atskirai nenumato ir palieka teisę savivaldai spręsti žemės mokesčio klausimą, sudarant kuo palankesnes sąlygas rajono gyventojams.

 Bedruomenės  prašo  imtis veiksmų priimto Tarybos sprendimo pataisoms įvesti ir dešimt metų visiškai nedidinti žemės mokesčio prijungiamose teritorijose, t.y. laikas per kurį galima tikėtis prijungiamų teritorijų infrastruktūros sutvarkymo. Taip pat pakoreguoti lengvatos suteikimo procedūrą, kuri būtų taikoma visiems gyventojams bendrai,  bei sprendime  apibrėžti terminus ir numatyti paketą veiksmų prijungtų kaimiškųjų teritorijų infrastruktūros gerinimui.

 Miesto teritorijos išplėtimas yra rajono savivaldybės, o ne gyventojų interesas, todėl tikėtis uždirbti iš prievarta prijungiamų gyventojų, yra nesąžininga.

Žaizdrių bendruomenės pirmininkė                              Anželika BOBYRIENĖ

Dėl Žaizdrių bendruomenės kreipimosi

 

iTGV4H5C1Trakų rajono savivaldybės tarybos 2012-02-23 sprendimu Nr. S1-46 ,,Dėl Trakų miesto bendrojo plano tvirtinimo“ patvirtintas Trakų miesto bendrasis planas (reg. Nr. 010791001812), kurio sprendiniuose numatyta Trakų miesto plėtra šiaurės, rytų ir pietų kryptimi. Sprendinių įgyvendinimui į Trakų miesto ribas siūloma įtraukti 449.41 ha ploto teritoriją. Numatomas bendras miesto teritorijos plotas po ribų keitimo – 1604.8 ha. Analogiškai Trakų miesto ribų keitimas, įvertinus esančių nekilnojamųjų daiktų kadastro duomenis, numatomas ir savivaldybės bendrojo plano sprendiniais (reg. Nr. 010791001200). Trakų miesto praplėtimas būtinas, siekiant jo tolimesnio ekonominio ir socialinio vystymosi.

     Esamos Trakų miesto ribos, kurios nurodytos 1985 m. patvirtintame Trakų miesto bendrajame plane, netikslios ir neatitinka Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo nuostatų bei Administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės  1996 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 651 ,,Dėl administracinių vienetų ir gyvenamųjų vietovių teritorijų ribų ir pavadinimų tvarkymo“ reikalavimų.

   Trakų rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. S1-414 „Dėl pritarimo Trakų miesto ribų keitimo planui“ pritarta Trakų miesto ribų keitimui bei nuspręsta siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei priimti sprendimą dėl Trakų miesto ribų keitimo pagal parengtą Trakų miesto ribų keitimo planą.

   Taip pat  Trakų rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 30 d. posėdyje metu priimtas  sprendimas Nr. S1-401 „Dėl žemės mokesčio sumažinimo žemės sklypams, patenkantiems į naujas Trakų miesto administracines ribas“. Šio sprendimo tikslas kompensuoti žemės mokesčio padidėjimą žemės sklypų savininkams, kurių sklypai pateks į naujas miesto ribas,  Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtintus naujas Trakų miesto administracines ribas. Sprendimu numatyta  kompensuoti padidėjusį žemės mokestį, mažinant 70 procentų 5 metams žemės mokestį. Nurodyta tarybos sprendime kompensacija yra žemės mokesčio lengvata.

   Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymas, savivaldybės patvirtintas Žemės mokesčio sumažinimo ar atleidimo nuo jo tvarkos aprašas   nenumato galimybės žemės lengvatos  taikymo neapibrėžtai asmenų grupei ar gyventojams bendrai ir neteikiant   jokių dokumentų.

  Mokesčių lengvatos veikia kaip tam tikros srities reguliavimo priemonė ir turi įtaką verslui, visuomenei ir savivaldybės biudžeto pajamoms, todėl jų galiojimo laikotarpis yra svarbus lengvatos taikymo tikslingumą pagrindžiantis veiksnys. Atsižvelgiant į tai buvo nuspręsta nustatyti lengvatos taikymo laikotarpį – 5-erius metus.

 Prijungtų teritorijų prie Trakų miesto socialinės, kelių infrastruktūros sutvarkymas bus numatytas rengiamame Trakų rajono savivaldybės 2016–2025 metų strateginiame plėtros plane.

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                Edita RUDELIENĖ


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite