Trakų rajone mobilus laiškininkas veiklą pradės šių metų vasario 25 d. Rajonas pateko į paskutinį mobilaus laiškininko programos įdiegimo etapą.
Nepertvarkyti lieka 5 paštai: Trakų, Rūdiškių, Aukštadvario, Lentvario ir Senųjų Trakų paštai. Jie veiks, kaip ir iki šiol.
Bus pertvarkyti 3 paštai:
- Grendavės paštas
- Onuškio paštas
- Trakų 1-asis kilnojamasis paštas
Iš viso nuo vasario 25 d. dirbs 6 mobilieji laiškininkai, kurie aptarnaus pertvarkomų paštų teritorijas, o taip pat priims klientus pertvarkomose paštuose.
Iki 2020 m. I ketvirčio numatyta laiškininkams skirti 440 naujų tarnybinių automobilių.
Mobilusis laiškininkas: atsakymai į aktualiausius klausimus
Šių metų rudenį Lietuvoje gyventojams paslaugas pradės teikti mobilus laiškininkas. Tai II mobilaus laiškininko projekto etapas – prieš 2 metus mobilus laiškininkas pradėjo veikti 12 kitų Lietuvos savivaldybių, nuo šių metu spalio 1 d. ir lapkričio 5 d. – dar 10 savivaldybių. Paštas dar niekada nebuvo taip arti gyventojų, nes nebe pastarieji eis į paštą, tačiau paštas pas juos atvyks suteikti visų pašto paslaugų.
Įgyvendinus mobilaus laiškininko projektą, kaimiškų vietovių paštai bus pertvarkomi, miesto paštai liks nepakitę. Įvedus mobilaus laiškininko projektą, nereiškia, kad kaimiškų vietovių gyventojai liks be pašto paslaugų – 1 metus vyks pereinamasis laikotarpis, kad gyventojai priprastų prie pokyčių: įprastas paštas jų miestelyje dirbs trumpiau, jo patalpose tam tikromis valandomis lauks mobilus laiškininkas, kuris suteiks visas pašto paslaugas. Po pereinamojo laikotarpio liks tik centrinis paštas, iš kurio kasryt pas gyventojus išvyks mobilūs laiškininkai.
Įgyvendinus šį projektą, klientai lengviau gaus pašto paslaugas, nes patiems nebereikės eiti į pašto skyrių – laiškininkas atvažiuos pas juos į namus, darbuotojams padidės darbo etatai, jie gaus naujus tarnybinius automobilius ir išmaniąsias planšetes, tad visos operacijos vyks sklandžiau ir greičiau. Jau dabar 70 proc. visų pašto paslaugų vykdoma per laiškininkus, tad didesnio pokyčio gyventojai nepajus.
Kaip išsikviesti mobilųjį laiškininką?
Mobilųjį laiškininką išsikviesti į namus galima dėl šių pašto paslaugų: norint išsiųsti laišką ar siuntinį, registruoti siuntą ar pageidaujant, kad registruotoji pašto siunta į namus būtų pristatyta pakartotinai. Taip pat per mobilų laiškininką galima užsakyti leidinių prenumeratą, sumokėti mokesčius, gauti įvairias socialines išmokas ir pensijas.
Norint išsikviesti mobilų laiškininką, reikia skambinti bendruoju Lietuvos pašto informacijos numeriu 8 700 55 400 arba rašyti el. paštu info@post.lt ir operatorius užregistruos iškvietimą. Laiškininko iškvietimas nieko nekainuoja. Prieš atvykdamas laiškininkas klientui pasiskambins, kad planuojamu laiku jis būtų namuose.
Kaip atsiimti siuntą, gavus pranešimą?
Jeigu laiškininkui pirmą kartą nepavyko pristatyti siuntos, jis atspausdins informacinį pranešimą ir paliks jį gaunamųjų laiškų dėžutėje. Siuntą galima atsiimti keliais būdais:
- Išsikviesti mobilųjį laiškininką į namus, užregistruojant telefonu 8 700 55 400 pakartotinį siuntos pristatymą. Ši paslauga papildomai nekainuoja.
- Nuvykti į paštą ir atsiimti siuntą. Apylinkės paštą galima sužinoti paskambinus į Kontaktų centrą arba pasižiūrėjus tinklalapyje lietuvospaštas.lt.
Ar galiu išsikviesti mobilųjį laiškininką siuntą pakartotinai pristatyti šiandien, o ne rytoj?
Mobilieji laiškininkai, dirbdami savo darbą, per dieną turi apvažiuoti numatytą maršrutą: aplankyti juos telefonu išsikvietusius gyventojus ir tuos, pas kuriuos turi užsukti įprastai, pristatydami pašto korespondenciją ir prenumeruojamus spaudos leidinius, pensijas. Dėl suplanuoto grafiko ir laiko planavimo mobilieji laiškininkai tą pačią dieną pakartotinai siuntos nepristato, tai jie padaro kitą darbo dieną po iškvietimo.
Kaip užsiprenumeruoti spaudos leidinį?
Mobilusis laiškininkas paslaugas teikia įvairesniais būdais nei anksčiau, todėl ir užsisakyti spaudos leidinio prenumeratą galima pasirinkus klientui patogiausią būdą:
- Kai mobilusis laiškininkas paslaugas teikia atvykęs į kliento namus.
- Kai mobilusis laiškininkas atvyksta į namus iškviestas telefonu 8 700 55 400 dėl pašto paslaugų. Tuo pačiu jis suteiks ir visų kitų klientui reikalingų paslaugų, tarp jų – ir spaudos leidinių prenumeratą.
- Kai mobilusis laiškininkas klientų laukia specialioje paslaugų teikimo vietoje numatytu laiku, kuris yra nurodytas ant viešai naudoti skirtos (geltonos) pašto dėžutės. Tiksli laiškininko paslaugų teikimo vieta bus nurodyta seniūnijos skelbimų lentoje. Taip pat ją galima rasti tinklalapyje www.lietuvospaštas.lt. Paslaugų teikimo vietoje neimamas prenumeratos užsakymo mokestis.
Taip pat užsisakyti spaudos leidinių galima Lietuvos pašto tinklalapyje www.prenumeruok.lt arba paskambinus klientų informacijos telefonu 8 700 55 400, arba parašius info@post.lt ir atlikus bankinį mokėjimą klientui patogiausiu būdu.
Ar pasikeis spaudos, pašto korespondencijos siuntų ir pensijų pristatymas į namus?
Prenumeruotų spaudos leidinių, pašto korespondencijos, pensijų ir socialinių išmokų pristatymas į namus vyks taip, kaip ir dabar – laiškininkai ir toliau įprastai atlieka jiems skirtą kasdienį darbą.
Plačiau apie mobilaus laiškininko paslaugą skaitykite čia: https://www.post.lt/lt/mobilusis_laiskininkas
Valstybės valdoma akcinė bendrovė Lietuvos paštas turi tankiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą šalyje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.
AB „Lietuvos patas“ inf.