Senųjų Trakų bibliotekos nuotr.
Šiuolaikinės technologijos neabejotinai keičia mūsų gyvenimą – nuo kasdienio bendravimo iki darbo metodų ir kūrybos procesų. Technologijų pažanga, tokia kaip 3D spausdintuvai ir 3D rašikliai, atveria naujas galimybes ne tik pramonėje, bet ir švietime. Neformalios švietimo organizacijos vis dažniau integruoja šias naujas technologijas į vaikų ugdymo procesą, suteikdamos jiems galimybę kūrybiškai išreikšti save ir tobulinti savo įgūdžius. Vienas iš tokių puikių pavyzdžių – edukacijų dienos renginys, kuriame su vaikais dekoravome dėžutes 3D rašikliais.
Technologijos daro didelę įtaką švietimui, o inovatyvūs įrankiai kaip 3D rašikliai leidžia vaikams kurti ir mokytis naujų įgūdžių, pasitelkiant ne tik teoriją, bet ir praktinius užsiėmimus. 3D rašikliai suteikia galimybę kurti trimates struktūras iš plastiko siūlų, kas atveria platesnes galimybes vaikams lavinti ne tik meninius įgūdžius, bet ir techninį mąstymą, problemų sprendimą bei detalumo ir tikslumo gebėjimus.
Edukacijų diena su neformalaus švietimo vaikais buvo puikus pavyzdys, kaip technologijos gali būti panaudotos kūrybiniam ugdymui. Renginio metu vaikai buvo supažindinti su 3D rašiklio naudojimo pagrindais ir paskatinti pasitelkti savo fantaziją kuriant unikalius dėžučių dekoravimus. Kiekvienas vaikas gavo paprastą kartoninę dėžutę ir 3D rašiklį, kuris leidžia „piešti“ tiesiai ore, naudojant specialų plastiką, kuris vėsta ir tvirtėja, sukuriant tvirtas struktūras. Vaikai pradėjo nuo paprastų bandymų ant popieriaus, idėjų generavimo ir planavimo, kokius raštus ar formas jie norėtų sukurti ant dėžutės paviršiaus. Kai tik buvo pasiruošta, prasidėjo tikrasis kūrybinis procesas – su 3D rašikliu jaunieji dalyviai pradėjo pamažu kurti figūras ir raštus, kurie papuošė jų dėžutes. Procesas buvo ne tik smagus, bet ir lavinantis, nes vaikai turėjo išmokti naudoti rašiklį tiksliai ir atsargiai, kad jų sukurtos dekoracijos būtų tvirtos ir estetiškai patrauklios.
Ši edukacijos diena buvo puiki proga ne tik ugdyti kūrybiškumą, bet ir skatinti vaikų loginį mąstymą. Dirbdami su 3D rašikliu, jie turėjo planuoti, kaip geriausiai atlikti savo dizainą, kaip pasiekti norimą rezultatą ir kaip išvengti klaidų. Tokios veiklos lavina smulkiąją motoriką, ugdo kantrybę ir gebėjimą tiksliai atlikti užduotis. Be to, tokios kūrybinės dirbtuvės suteikia vaikams pasitikėjimo savimi, nes jie gali pamatyti, kaip jų idėjos tampa realybe. Kiekvienas sukurtas objektas, nors ir paprastas, yra jų pačių kūrybos rezultatas, o tai gali suteikti daug pasididžiavimo ir džiaugsmo.
Ateityje technologijos, tokios kaip 3D rašikliai, taps neatsiejama švietimo dalimi. Šios priemonės ne tik atveria naujus kūrybinius horizontus, bet ir padeda vaikams pasiruošti ateities iššūkiams, nes leidžia sukurti ne tik meninius, bet ir inžinerinius projektus. 3D rašikliai yra puikus pavyzdys, kaip technologijos gali būti pritaikytos mokymui, atveriant vaikams galimybes plėtoti savo įgūdžius ir ruoštis įvairioms profesijoms.
Agnieška Uscilienė,
Trakų viešosios bibliotekos Senųjų Trakų padalinio vyr. bibliotekininkė