Aukštadvario žemės ūkio mokykla (AŽŪM), bendradarbiaudama su švietimo organizacijomis visoje ES, tęsia 2016/2017 m. projektinę veiklą ir įgyvendina tarptautinius Erasmus+ programos projektus. Erasmus+ programa, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas remiant Europos Komisijai (EK), suteikia galimybę moksleiviams ir mokytojams išvykti į stažuotes užsienyje.
Spalio pabaigoje–lapkričio pradžioje į stažuotę Vokietijoje išvyko technikos priežiūros verslo darbuotojo profesijos besimokantys vaikinai. Pagal projektą „Verslas kitaip“ tris savaites besistažuodami Leipcigo mieste AŽŪM moksleiviai atliko praktiką modernią įrangą bei kompetentingus darbuotojus turinčiose automobilių remonto įmonėse. Moksleiviai išmoko dirbti su naujausiomis automobilių elektros ir elektronikos sistemų diagnostikos technologijomis, apsilankė Vokietijos automobilių flagmano Volkswagen gamykloje.
Virėjo profesiją studijuojantys moksleiviai dalyvavo trijų savaičių trukmės stažuotėje Ispanijoje pagal projektą „Meniu idėjos“. Stažuotės metu moksleiviai patobulino savo praktinius įgūdžius, specifines profesines ir bendrąsias kompetencijas, įgijo praktinės patirties ir susipažino su ispaniškos virtuvės subtilybėmis.
Gyvendami ir atlikdami stažuotes užsienio šalyse AŽŪM moksleiviai praplėtė savo kultūrinį akiratį, susipažino su priimančiomis šalimis, įgijo naujų profesinių ir asmeninių pažinčių. Tai leido stažuočių dalyviams įgyti tarpkultūrinio sąmoningumo, tapti visuomeniškesniais ir tolerantiškesniais aplinkinių atžvilgiu. Stažuočių dalyviai taip pat patobulino savo anglų kalbos žinias, susipažino su verslo organizavimo specifika, įgijo verslumo patirties.
Aukštadvario žemės ūkio mokykloje į stažuotes išvyksta ne tik moksleiviai, bet ir mokytojai. Siekiant tobulinti mokymo specialistų sugebėjimus dirbant su tautinių mažumų moksleiviais AŽŪM įgyvendinamas projektas „Tarpkultūrinio supratingumo ugdymas“. Pagal šį projektą profesijos mokytojai lapkričio mėnesį dalyvavo savaitės trukmės stažuotėje Italijoje, o gruodžio mėnesį –
Jungtinėje Karalystėje. Stažuočių metu mokytojai lankėsi mokymo institucijose, kuriose susipažino su ES šalių patirtimi sprendžiant rasizmo ir diskriminacijos problemas mokyklose, mokytojams buvo sudarytos sąlygos stebėti teorijos ir praktikos užsiėmimus. Stebėdami užsienio kolegas mokytojai pagerino klasių valdymo metodus, perėmė jų gerąją patirtį, patobulino savo sugebėjimus dirbti su tautinių mažumų moksleiviais, taip pat pagerino pamokų vedimo ir grupių valdymo sugebėjimus klasėse.
Kiekvienam stažuotėje dalyvavusiam moksleiviui bei mokytojui išduoti Europass mobilumo dokumentai, patvirtinantys įgyvendintą stažuotę ir įgytą patirtį bei pripažįstami visoje ES.
Šie mobilumo projektai profesijos moksleiviams bei mokymo specialistams yra visiškai finansuojami Švietimo mainų ir paramos fondo, remiant EK.
Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Dalia MOCKELIŪNIENĖ,
projektų vadovė