Trakų švietimo pagalbos tarnyba pradėjo darbą naujame tarptautiniame projekte „Profesinio mokymo specialistų kompetencijų ugdymas mokymui pozityvios tėvystės srityje (VET specialists competencies development in the field of positive parenting teaching (POSITIVE)”, projekto Nr. 2015-1-LT01-KA202-013480. Šio projekto tikslas –
parengti specialistus/pedagogus darbui su paaugliais ugdant paaugliams pozityvios tėvystės įgūdžius. Projekte bendradarbiauja 6 partneriai iš įvairių šalių: Lenkijos, Vokietijos, Italijos, Turkijos ir dvi komandos iš Lietuvos – VšĮ „Mano šeimos akademija” ir Trakų švietimo pagalbos tarnyba.
2015 m. rugsėjo 15 d. įvyko pirmoji vaizdo konferencija, skirta susipažinti, kurios metu visi partneriai pristatė savo įstaigų veiklos sritis. Buvo įdomu susipažinti su kitų šalių specialistais, kurie dirbs šiame projekte, su jų kasdienio darbo ypatumais. Visų šalių partnerius vienija tai, kad visi dirba su paaugliais.
Lapkričio 23–24 d. įvyko pirmas „gyvas” šalių partnerių atstovų susitikimas Palermo mieste, gražioje Sicilijos saloje, Italijoje. Šio susitikimo tikslas –
tarptautinė situacijos analizė. Vyko dviejų dienų konferencija, kurios metu visi dalyviai pristatė savo šalies problemas paauglių ugdymo pozityvios tėvystės srityje. Buvo gilinamasi, kokios problemos kyla dirbantiems su paaugliais specialistams, kokių žinių, kompetencijų jiems trūksta. Taip pat buvo gvildenamos paauglių lytiškumo, rengimo šeimai prevencinės programos, vykdomos įvairiose šalyse, jų veiksmingumo tyrimai. Ypatingą dėmesį projekto susitikimo dalyviai skyrė ankstyvo paauglių nėštumo statistikai ir priežasčių, pasekmių analizei. Buvo įdomu pamatyti, kad kiekviena šalis turi savitus šių problemų sprendimo būdus. Vis dėlto ankstyvas paauglių nėštumas kaip problema yra pripažįstamas kiekvienoje šalyje. Pristatę savo patirtį visų šalių partnerių atstovai konstatavo, kad nors mokyklose ir yra įdiegtos įvairios lytiškumo, rengimo šeimai ir kitos prevencinės programos, kokybiška informacija pasiekia ne visus paauglius. Dažnai susiduriama ir su pedagogų/specialistų kompetencijos stoka su paaugliais aptariant šias temas. Tenka pripažinti, kad ir kokia apsišvietusi visuomenė bebūtų, kasmet neišvengiama paauglių nėštumų.
Kadangi ypatingai didelę patirtį pozityvios tėvystės įgūdžių ugdyme paaugliams, nėščioms ir vienišoms motinoms yra sukaupusi Vokietija, kitas projekto etapas 2016 m. balandį vyks Boppard’o mieste, Vokietijoje. Numatyti penkių dienų mokymai specialistams/pedagogams, dirbantiems su tikslinėmis grupėmis. Bus kviečiama po du tyrėjus iš visų projekte dalyvaujančių šalių. Tikimasi, kad vokiečių patirtis, perteikta mokymų metu, bus našus indėlis kuriant galutinį projekto produktą – metodinę medžiagą specialistams/pedagogams, Medžiaga bus sudaryta iš dviejų dalių: pirma dalis – tai prevencinė priemonė ankstyvam paauglių nėštumui, antra dalis bus orientuota į pozityvios tėvystės įgūdžių formavimą paaugliams, kurie laukiasi ar jau susilaukė vaikų.
Projekto komandos išsiskirstė susiplanavusios darbus, pasidalinusios veiklomis, pilnos lūkesčių ir įsitikinusios savo darbo svarba bei reikalingumu kiekvienoje šalyje.
Asta Jakonienė,
Trakų švietimo pagalbos
tarnybos psichologė
http://positiveproject.eu/index.