Pastaraisiais mėnesiais Lietuvoje asmens dokumentų išrašymo ir išdavimo srautas yra rekordiškai padidėjęs nei įprastai: šių metų gegužės mėn. buvo užsakyti 51 967 pasai, atitinkamai pernai – 23 227, t. y. 2,2 kartų daugiau nei ankstesniais metais, o bendrai per šių metų šešis mėnesius jau išrašyta tiek pat pasų, kiek per visus 2021 metus. Be to, vasaros sezono metu piliečiams pradedant aktyviai keliauti po užsienio šalis, poreikis keisti pasą padidėja.
Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – ADIC) pastebi, kad dėl sutrikusių tiekimo grandinių visame pasaulyje pasų duomenų lapų tiekėjai negali operatyviai prisitaikyti prie išaugusios paklausos ir pristatyti papildomai užsakytų pasų blankų mūsų pageidaujamais terminais.
Siekiant išvengti pasų išdavimo sustabdymo, Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) nuo liepos 4 d. iki rugpjūčio 22 d. mažins aptarnaujamų gyventojų srautą iki 1 600 klientų per dieną. Pastaruoju metu per vieną darbo dieną buvo gaunama prašymų ir išrašoma apie 2,2 tūkst. pasų.
Šiuo metu ADIC deda visas įmanomas pastangas, kad pasų blankų poreikis būtų patenkintas.
„Su duomenų lapų tiekimo iššūkiais pastaruoju metu susiduria ne viena Europos valstybė – tai tendencija, kuri stebima ir mūsų šalyje. Esame priklausomi nuo paslaugos teikėjo, kuris gamina sertifikuotus blankus asmens dokumentams (pasams). Nepaisant susiklosčiusios situacijos, aktyviai dirbame ir siekiame, kad blankų poreikis būtų užtikrintas. Atsiprašome gyventojų už šiuos laikinus nepatogumus“, – sako ADIC direktorius Nerijus Rudaitis.
Paso išdavimo tvarkos pasikeitimai nuo liepos 4 d. iki rugpjūčio 22 d.
Migracijos departamentas nuo liepos 4 d. visoje Lietuvoje pageidaujantiems gauti pasą laikinai sustabdys aptarnavimą gyva eile. Gyvos eilės galimybė išlieka tik Vilniaus miesto skyriuje (Vytenio g. 18) norintiems pasą užsisakyti ypatingos skubos tvarka, t. y. tą pačią dieną. Gyventojai, norintys pasikeisti asmens tapatybės dokumentą (pasą) įprastine tvarka, bus aptarnaujami pagal išankstinę rezervaciją MIGRIS elektroninėje sistemoje: https://www.migracija.lt/app/visit-reserve.
Pažymėtina, kad asmens tapatybės kortelės ir toliau bus išduodamos įprasta tvarka: tiek aptarnavimas gyva eile bet kuriame Migracijos departamento teritoriniame padalinyje, tiek iš anksto rezervavus apsilankymo laiką ir vietą.
Nuo rugpjūčio 22 d. Migracijos departamentas sustiprins klientų aptarnavimo pajėgumus tam, kad gyventojai po laikinų nepatogumų galėtų kuo greičiau pasikeisti asmens tapatybės dokumentus, t. y. Migracijos departamentas prailgins aptarnavimo laiką darbo dienomis ir dirbs savaitgaliais.
„Dėl susiklosčiusios situacijos Migracijos departamentas visomis priemonėmis išlaikys gyventojų aptarnavimą, pasų išdavimas nenutrūks. Visi asmenys, kurie iš anksto rezervavo savo vizitus tiek liepos, tiek rugpjūčio mėnesiais, bus aptarnauti, o laikini klientų srauto ribojimai bus atkurti nedelsiant, kai tik pasų blankų rezervas vėl bus pakankamas“, – sako Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė.