Kūrybingumo mokėsi ir mokytojai, ir moksleiviai

Parašyta: 2021-05-17 | Kategorija: Naujienos, Trakai |

Komunikacijos specialistas Tomas Ramanauskas                                                                                  Vikos Paškelytės nuotr.

Ar kūrybingumo reikia mokytis?

Į šį klausimą atsakymų galime tikėtis pačių įvairiausių, o „Kūrybingumo“ mokyklos vadovai komunikacijos specialistas Tomas Ramanauskas ir Vilniaus universitetas profesorius, vaizduotės filosofas, scenaristas, rašytojas Kristupas Sabolius teigia, kad ne kūrybą, o kūrybingą mąstymą, kuris pritaikomas begalėje disciplinų, būtina išlaisvinti. „Keisti edukacijos sistemą iš esmės yra itin sudėtinga, bet apjungti jėgas su aktyviais pedagogais ir suteikti jiems galimybes idėjoms skleisti yra kur kas rezultatyvesnis kelias“, – teigia šių mokymų vadovai.

Džiaugiamės kovo–gegužės mėnesiais galėję pakviesti rajono gimnazijų mokytojus (dalyvavo 66, mokymus baigė 61) ir 9-ų klasių (dalyvavo 11-a klasių iš dešimties gimnazijų) moksleivius ir jei pavyko išprovokuoti kūrybingumą ir atrasti bent po kelis mokytojus kiekvienoje mokykloje, kurie skleistų kūrybingo mokymosi idėjas kolegoms ir mokiniams – mums pavyko.

Remiantis kūrybingumo technikų analize, mokymusi ir pritaikymu buvo siekiama ugdyti mokytojų kūrybingumą kaip kompetenciją, suteikiant mokytojams įrankių ir idėjų kūrybingesnių savo dalyko pamokų rengimui bei vedimui.

Vilniaus universiteto profesorius, vaizduotės filosofas, scenaristas, rašytojas Kristupas Sabolius
                                                        Dovilės Lingytės nuotr.

Tiek pedagogai, tiek ir moksleiviai yra sužavėti užsiėmimais ir dėkingi rajono savivaldybei už suteiktą galimybę mokytis ir tobulėti. Net 80 proc. dalyvavusių norėtų mokymus tęsti. Pasidalijame keliais dalyvių atsiliepimais:

Regina L.: „Įdomūs pratimai, ramus įžvalgų dėstymas paskatino kūrybiškai žvilgtelėti į savo dalyko dėstymą“.

 Dovilė Ž.: „Mokymai puikūs, išmokau savo matematikos pamokas paįvairinti įvairiomis iliustracijomis. Žinoma, tam pasiruošti reikia, tačiau rezultatas to vertas“. Ligita K.: „Išmokau į gamtamokslinio ugdymo pamokas pažvelgti kūrybiškai, pvz., laiškas bakterijai. Labiausiai įsiminė frazė: „Kūrybingumas yra protingesnis kopijavimas“.

Zita B.: „Kristupo ir Tomo interpretacijos provokavo, žadino mąstymą, skatino tyrinėti. Pateikti kūrybos vaizdai ir meno bei mokslo idėjos tiesiogiai veikė mano kitos dienos pamokas“.

Moksleiviai vertindami pamokas teigia, kad net nesuprato, kad mokosi. Renata L. teigia, kad „45 minutės praėjo kaip 5 minutės, o pamokos buvo idealios“.

Nijolė LISEVIČIENĖ,

VšĮ Trakų švietimo centro direktorė

Užs. Nr. 335


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite