Gali pasirodyti, kad pirkėjo kelionės atžvilgiu prekių ženklams svarbiausia investuoti į stilingą interneto svetainės dizainą, SEO optimizavimą ir reklamą Google bei socialiniuose tinkluose. Tačiau IT specialistai primena – taip, rinkodara labai svarbi, tačiau be tvirto techninio pamato, ji nebus tokia efektyvi.
Ekspertai sako, kad būtent serverio pasirinkimas pasijus visuose pirkėjo kelionės etapuose, beieškant produkto ir šį įsigyjant. Tai reiškia, nuo serverio pasirinkimo priklauso ne tik interneto svetainės greitis ir galingumas, bet ir pirkėjo apsisprendimas pirkti, konversijų rodiklis. Sunku įsivaizduoti? Štai 3 esminiai pirkėjo kelionės momentai ir pavyzdžiai, kaip galingas serveris gali prisidėti prie norimo rezultato.
Serverių pasirinkimas – kokį serverį rinktis?
Prieš pereidami prie pirkėjo kelionės etapų, IT specialistai pasidalina keliais galingų, šiandien itin populiarių serverių pasirinkimais. Dažniausiai daugiau klausimų dėl saugumo ir duomenų valdymo kyla vidutiniams ir didesniems verslams. Žinoma, tai turėtų būti aktualu ir mažų verslų savininkams. Vieni populiariausių vidutinį / didesnį srautą generuojančių projektų kūrėjų pasirinkimų:
- debesijos serveris;
- dedikuotas serveris.
Profesionalius debesijos serverius šiandien renkasi daugelis internetinių verslų, neretai tai būna e. prekybos atstovai. Didžiausi tokios virtualios erdvės privalumai – serverį lengva paruošti ir integruoti į įmonės veiklą. Tai idealus sprendimas ir tiems, kurie šiai dienai tiksliai nežino, kiek išteklių (RAM, CPU, kt.) jiems reikės. Beje, lankstūs serverių nuomos profesionalai leidžia laisvai padidinti ar sumažinti resursų kiekį.
Sertifikuotame duomenų centre talpinami dedikuoti serveriai puikiai tinka tiems, kurie generuoja itin didelį lankytojų srautą, susiduria su padidinto saugumo reikalaujančia, konfidencialia informacija. Neretai tokį serverio tipą renkasi ir tie, kurie kuria nestandartinius projektus ir yra reikalingos specifinės serverio konfigūracijos.
Paieškos procesas
Bene pirmasis pirkėjo kelionės etapas prasideda paieška. Nesvarbu, tai informacijos rinkimas ar konkretaus daikto paieškos. Bet kokiu atveju jūsų tikslas – atsidurti ne tik pirmajame paieškos sistemos, pavyzdžiui, Google, rezultatų puslapyje, bet ir pirmosiose pozicijose. SEO specialistai pabrėžia, kad interneto svetainės optimizacija paieškos sistemoms nesibaigia ties tinkamų raktažodžių atranka ir integracija tekstuose (tinklaraščiuose, kategorijose).
Per pastaruosius metus Google kokybės standartai ir efektyvūs vartotojams siūlomo turinio vertinimo būdai itin patobulėjo. Tiesa, čia vertinamas tiek pats turinys ir jo aktualumas, tiek interneto svetainės greitis, saugumas. Taigi, galima drąsiai sakyti, kad tik techniškai „tvarkingas“ projektas gali tikėtis ilgalaikio rezultato – pirmųjų pozicijų Google paieškos rezultatų puslapyje. O kaip jau žinote, greitis ir saugumas priklauso nuo pasirinkto serverio – jo galingumo, profesionalios techninės ir programinės įrangos.
Apsisprendimo etapas
Kitas labai svarbus pirkėjo kelionės etapas – apsisprendimas. Šio metu pirkėjas sprendžia ne tik kokią konkrečiai prekę ar paslaugą įsigyti, bet ir kur pirkti. Įsivaizduokime, kad yra keli variantai, jūsų ir konkurentų. Vartotojas greičiausiai nuodugniai išanalizuos abi interneto svetaines. Jos turi būti patogios, stilingos ir, žinoma, efektyvios techniniu atžvilgiu – greitos, pasiekiamos, „nestringančios“.
Pastaruoju metu rinkodaros ekspertai vis daugiau kalba apie tai, kaip, pavyzdžiui, interneto svetainių greitis veikia konversijų rodiklius. Pasirodo, daugiau nei du trečdaliai pirkėjų pripažįsta, kad platformos greitis ir sklandūs procesai lemia apsisprendimą įsigyti prekę ar ne. Taigi, natūralu, lėta ar „stringanti“ svetainė lemia apsisprendimą nepirkti. Vėlgi, čia sugrįžtame prie serverio pasirinkimo. Jei šis pakankamai galingas, o jo pasiekiamumas yra kone šimtaprocentinis, galite būti ramūs, kad pirkėjas su nemaloniomis staigmenomis nesusidurs.
Prekės / paslaugos įsigijimas
Galiausiai, serverio tipas, tiksliau, labiau jo kokybė lemia tai, ar prekės / paslaugos įsigijimas bus sklandus. Tai labai svarbu, mat prasta patirtis gali lemti neigiamą požiūrį į prekių ženklą. Tačiau tai ne vienintelis svarbus momentas – įsigydamas gaminį internetu, vartotojas pateikia konfidencialius savo duomenis (vardą, pavardę, adresą, telefono numerį, el. pašto adresą ir kt.).
Tik saugus ir galingas serveris gali garantuoti saugią duomenų kelionę – priėmimą, perdavimą ir saugojimą. Turbūt nė nereikia minėti, kad nesaugiai pasijutęs ar apie duomenų nutekėjimą sužinojęs pirkėjas, tikėtina, antro šanso įmonei nesuteiks. Jau nė nekalbame apie tokiu atveju reikalingą žalos atlyginimą ir reputacijos krizę.
Serverių rinka šiandien plati, tad ir pasirinkimų bei paslaugos teikėjų tikrai netrūksta. Vis dėlto, jei į savo projektą bei į šiuo patikėjusius asmenis žiūrite atsakingai, atitinkamai reikia rinktis ir serverių nuomos ekspertus. Taupyti šioje vietoje tikrai ne pati geriausia mintis. Panašu, kad teisingas serverio pasirinkimas gali būti pirmasis žingsnis sėkmingo ir efektyvaus e. prekybos verslo link.
PR