Skaitmeninės etikos centro nuotr.
Šį mėnesį Skaitmeninės etikos centrui pakvietus visuomenę jungtis prie iniciatyvos „Iš telefonų – į mokyklą“, diskusijas įsiūbavusios 25 organizacijos sulaukė jau daugiau nei 3700 asmenų palaikymo, o iniciatyvą palaikančių organizacijų skaičius perkopė 200: jungiasi asociacijos, sąjungos, fondai, agentūros, ugdymo ir nevyriausybinės įstaigos, privatūs verslai, klubai, bibliotekos, leidyklos. Raginame jungtis, jei to dar nepadarėte.
„Mes, leidykla „Eugrimas“, palaikome šią iniciatyvą ir tikime, kad būtina apie tai kalbėti plačiau, – sako organizacijos atstovė Rasa Petrulienė. – Manome, kad vaikai turi gyventi realiame pasaulyje – žaisti, bendrauti ir skaityti knygas, o ne klaidžioti virtualaus pasaulio labirintuose, todėl prie šios iniciatyvos prisijungiame kaip leidykla ir asmeniškai palaikome, kaip paauglių tėvai.“
„Palaikome! Atlikta daugybė kompetentingų mokslininkų ir institucijų tyrimų Lietuvoje ir tarptautinėje erdvėje, kurių rezultatais grindžiamos rekomendacijos, jas tereikia perkelti prie bendrųjų ugdymo planų, – sako leidyklos „Briedis“ atstovė Karolina Mickevičiūtė Juodišienė. – Mums labai svarbu, kad tos rekomendacijos būtų išgirstos ir susijungtų su švietimo politika.“
„Savo veikloje matome, kokie galingi tarpusavio ryšio, kūrybos, tyrinėjimo procesai vyksta, kai pakeliame akis nuo ekranų. Vertiname technologijų teikiamą naudą, tačiau tikime, kad bendravimui ir mokymuisi svarbesnis buvimas „čia ir dabar“, dėl to palaikome išmaniųjų įrenginių ribojimo mokyklose iniciatyvą“, – teigia prisijungusios daugiau nei 30 metų vaikų švietimo ir kultūrinio bendradarbiavimo srityje veikiančios kūrybinės vaikų ir jaunimo stovyklos „Lietuvos atgaja“ programų ir plėtros vadovė Ieva Stogevičiūtė.
Padrąsinimas bijantiems žodžio „drausti“
„Kai kalbame apie vaikus ir paauglius, už kuriuos esame atsakingi, prisiminkime: drausti – nereiškia bausti, tai reiškia saugoti ir rūpintis. Ši situacija yra būtent tokia, – kalbėdama apie iniciatyvą sako prof. dr. Roma Jusienė, Vilniaus Universiteto Psichologijos instituto vadovė, Skaitmeninės etikos centro ekspertė. – Ribos būtinos, o vaikų palikimas internete neribotai yra pati tikriausia nepriežiūra“.
Sėkmės receptus be draudimų siūlantys ekspertai kalba apie išmaniųjų naudojimo kultūros kūrimo svarbą. Tokios kultūros kūrimui ir puoselėjimui pritaria ir iniciatyvos autoriai, tačiau nepriešinant to su telefonų draudimu ugdymo įstaigose, kas ir yra itin svarbi išmaniųjų naudojimo kultūros dalis: apsibrėžti vietas ir laiką, kur ir kada jie neturi būti naudojami.
Iniciatyvos autorių pastebėjimu, situacija, kurioje atsidūrėme, rodo, kad veikti turime nedelsiant, galime tik įsivaizduoti, pavyzdžiui, kiek gyvybių prarastume, jeigu saugos diržų segėjimas ar greičio ribojimai vis dar būtų neprivalomi ir vairavimo kultūrą mėgintume diegti su diskusijų ir švietimo pagalba.
Suaugusiųjų atsakomybėn beldžia ir iniciatyvą palaikančios Lėjos komentaras: „Esu dvyliktokė, su tokia problema asmeniškai nesusidūriau. Nesinaudojau telefonu iki penktos klasės, o progimnazijoje jie nebuvo leistini. Tokia tvarka, aišku, nebuvo maloni, tačiau dabar suvokiu to prasmę ir naudą. Dabartinėje gimnazijoje vaikai skendi mobiliuosiuose. Palaikau iniciatyvą, nes norėčiau, kad mano vaikai ateityje mokytųsi pilnu pajėgumu, kaip tai dariau aš“.
Palaikyti iniciatyvą „Iš telefonų – į mokyklą“ kviečiame ir organizacijas, ir asmenis.
Besijungiančių organizacijų sąrašas.
Skaitmeninės etikos centro inform.