Inovatyvūs mokymo metodai ir daugiadiscipliniškumas ugdyme

Parašyta: 2016-11-29 | Kategorija: Mokyklos, Naujienos, Trakai |

Atliepiant poreikį didinti mokinių susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika, ugdyti mokinių kūrybiškumo, inicia­tyvumo ir verslumo kompetencijas formuojant inovacijų kultūrą bei įgyvendinant iškeltus tikslus gerinti mokinių pasiekimus STE(A)M srityje, plėtoti STE(A)M ugdymui aktualias mokytojų kompetencijas, skatinti domėjimąsi STE(A)M temomis, 2015 m. lapkričio mėnesį Trakų švietimo pagalbos tarnyba pradėjo veiklą Erasmus+ programos KA2 Strateginių partnerysčių projekte „E-mokymasis iš gamtos“ (orig. E-Learning from Nature), projekto Nr. 2015-1-IT02-KA201-015133. Į projektą buvo pakviestos ir įsijungė šešios Lietuvos mokyklos-naudos gavėjos: Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija, Lentvario Henriko Senkevičiaus gimnazija, Onuškio Donato Malinausko gimnazija, Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija, Kauno Juozo Grušo meno gimnazija, Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykla-daugiafunkcis centras.

Seminaro dalyviai

Seminaro dalyviai

Pagrindinis projekto tikslas –
įtraukti mokytojus ir mokinius į mokslinius tyrimus, tiriamąjį eksperimentinį darbą, skatinant ir puoselėjant požiūrį į daugiadiscipliniškumą ir tarpdiscipliniškumą, integruojant pagrindinių įgūdžių (matematinių, mokslinių/gamtos mokslų ir raštingumo) mokymą į kitus mokymosi dalykus. Projekte bendradarbiauja Italijos, Graikijos, Belgijos, Lietuvos, Airijos, Portugalijos, Rumunijos institucijos.
2016 m. sausio 11–12 d. Italijoje, Florencijos mieste, įvyko I-asis partnerių susitikimas, kuriame buvo aptartos konkrečios projekto veiklos, veiklų terminai, planuojami rezultatai, pasirašytos partnerystės sutartys.
Pradėjus vystyti projekto veiklas, projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojai kartu su mokiniais pasirinko vietoves iš Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“. „Natura 2000“ yra didžiausias pasaulyje saugomų teritorijų tinklas, siejamas su gamtos vertybių išsaugojimu Europos Sąjungos šalyse. Pasirinktose teritorijose buvo renkama vaizdinė medžiaga (fotografavimas, filmavimas, piešimas), susijusi su tos vietovės ypatinga augmenija ir gyvūnija, paukščiais, natūraliais gamtos ištekliais ir pan. bei aprašinėjamos pasirinktos teritorijos. Surinkta medžiaga, visose partnerinėse šalyse, susijusi su eksperimentine moksline tyrinėjimo veikla gamtoje, pateikta projekto svetainėje http://enature.pixel-online.org. Sekanti veikla – pamokos gamtoje, vietovėse, kurios buvo aprašytos, ištirtos. Pasirinkti mokomieji dalykai, tokie kaip matematika, chemija, fizika, biologija, geografija, buvo integruoti tarpusavyje, taip pat galutiniame rezultate integruojant ir informatikos bei anglų kalbos pamokas, nes užduotis buvo e-pamoką pateikti filmuko formatu, lietuvių ir anglų kalbomis. Parengtos e-pamokos – tai nedidelės apimties vaizdo-garso pamokos, kuriomis siekiama nustatyti ryšį tarp minėtų gamtos elementų ir ugdymo veiklos, ypač susijusios su pagrindinių įgūdžių įgijimu moksliniuose mokomuose dalykuose. Iki 2016 m. lapkričio mėn. visų projekto partnerių projekte parengtos 46 e-pamokos, iš jų 11 Lietuvos mokyklų. Iki pavasario planuojama, kad bus parengtos 175 e-pamokos, atspindinčios mokymąsi iš gamtos.
2016 m. spalio 7–8 d. Trakų švietimo pagalbos tarnyba organizavo dviejų dienų nacionalinį seminarą „Inovatyvūs mokymo metodai ir daugiadiscipliniškumas ugdyme“, į kurį buvo pakviesti projekte „E-Learning from Nature“ dalyvaujantys mokytojai. Trakų švietimo pagalbos tarnybos direktorė Rasa Dikevičienė ir projekto koordinatorė Vida Drąsutė pristatė „E-Learning from Nature“ portalą ir kitų šalių patirtį vykdant šį projektą, o mokytojai dalijosi savo patirtimi, gerąja praktika dirbant, įgyvendinant projekto rezultatus.
Taip pat seminaro metu buvo diskutuojama apie mokymą realizuojant problemų sprendimu grindžiamą mokymosi metodą ir taikant realaus gyvenimo scenarijus, kalbama, kaip didinti mokinių pagrindinius įgūdžius moksliniuose dalykuose, įtraukiant juos į aktyvų dalyvavimą mokymosi procese, aptariamas naujų technologijų naudojimas mokyme(si) mokant(is) mokslinių dalykų (biologija, chemija, fizika, geografija, matematika ir pan.) bei tarptautinis bendradarbiavimas siekiant skatinti mokslinių žinių įgijimą, gerosios patirties pasikeitimą, bendravimą su kitų šalių moksleiviais. Taip pat žiūrimos ir aptariamos šalių-part­nerių sukurtos e-pamokos.
2016 m. spalio 24–25 d. Lieže, Belgijoje, vyko 2-asis projekto partnerių koordinacinės grupės susitikimas, kuriame kiekviena šalis pristatė nuveiktus projekto darbus. Sekantis žingsnis projekte – metodinės medžiagos, skirtos mokytojams, ypač dėstantiems mokslinius dalykus (angl. scientific subjects) kūrimas. Pateikta informacija bus orientuota į novatoriškus metodus, kurie didina moksleivių motyvaciją mokytis ir įgyti žinių atliekant eksperimentus, tiriant ir veikiant natūralioje aplinkoje, naujų technologijų naudojimas mokyme/si mokant/is mokslinių dalykų, tarptautinio bendradarbiavimo galimybės, geroji patirtis mokyklinio švietimo sektoriuje. Metodinę medžiagą rengs ekspertai iš skirtingų šalių, turintys daugiametę patirtį metodinės medžiagos srityje.

Rasa DIKEVIČIENĖ,
Trakų švietimo pagalbos tarnybos direktorė,
Vida DRĄSUTĖ,
projekto koordinatorė


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite