Sausio 13-oji – tai data, kuri liko visiems laikams įrašyta mūsų tautos istorijoje kaip Laisvės gynėjų diena. Kasmet ji primena mums, kodėl esame laisvi ir stiprina mūsų tikėjimą Lietuvos ateitimi.
Šiais metais mūsų gimnazijoje minėjimas buvo skirtas pagerbti ne tik Sausio 13-osios, bet ir karo Ukrainoje įvykius. Nuo karo pradžios Ukrainoje jau žuvo daugiau nei 500 vaikų.
Didžiuojamės, kad minėjime mums talkino Krašto apsaugos savanorių pajėgų Didžiosios Kovos apygardos 804-ąja kuopa. Kariai dalyvavo bėgime, vedė pratybas jaunesnėms ir paskaitas vyresnėms mokiniams.
Tą rytą kiemelyje degė laužo šviesa – laisvės ir atminties liepsna, rodomi vaizdai iš 1991 metų Sausio 13-osios įvykių, kad galėtume įsivaizduoti, kas vyko prie televizijos bokšto prieš 32 metus ir brangintume iškovotą laisvę. Pagerbėme 14 žuvusiųjų laisvės gynėjų tylos minute, uždegėme žvakeles, įsmeigėme neužmirštuoles. Minėjimas tęsėsi kitose erdvėse.
Didžiuojamės, kad mums talkino Krašto apsaugos savanorių pajėgų Didžiosios Kovos apygardos 8-ąja kuopa. Kariai dalyvavo bėgime, vedė pratybas jaunesnėms – šeštokams ir paskaitas – Lietuvos kariuomenės pristatymą vyresnėms – II – III-ių gimnazistams.
Dalykų pamokose taip pat buvo akcentuojama Laisvės gynėjų diena, ugdomas pilietiškumas, vieningumas. 6a, 6b, 7a, 7b, 7d ir 1b klasėse matematikos mokytojai pravedė pamokas pagal scenarijų, kuri parengė matematikos mokytoja metodininkė Danuta Debesienė.
Pamokos uždavinys: naudodamiesi šios dienos pilietiškumo pamoka vidiniame kiemelyje ir savo turimomis žiniomis, dirbdami grupelėse, išspręskite 5 uždavinius, gautus atsakymus surašykite vietoj raidžių A, B, C, D ir E į neužmirštuolės žiedlapius, lentelėje parašykite ką reiškia gauto atsakymo skaičius istoriniame kontekste. Štai uždaviniai, kurie buvo pateikti mokiniams:
- (A) Šis skaičius yra pirminis, dvejetainėje sistemoje jis užrašomas 1101, o romėniškai XIII. Koks tai skaičius? Kaip jis susietas su mūsų valstybės istorija?
- (B) Prisiminkime, kuriais metais vyko kruvini Sausio 13-osios įvykiai. Kiek metų praėjo nuo tos dienos? Kaip vadinasi ši diena?
- (C) Skaičius x yra sudėtinis skaičius, turi 4 daliklius, vaikai iki x metų vadinami mažamečiais. Koks tai skaičius? Ką jis reiškia Laisvės gynėjų dienos kontekste?
- (D) Remdamiesi priedu Nr. 1 Už Lietuvos laisvę žuvusių žmonių amžius apskaičiuokite žuvusių žmonių amžiaus vidurkį.
- (E) Šių metų sausio 07 d. Vilniuje vyko tradicinis tarptautinis Pagarbos bėgimas Gyvybės ir mirties keliu. Bėgimas organizuojamas nuo 1992 metų. Kiek metų organizuojamas šis bėgimas? Kam jis skirtas?
Šios pamokos metu mokiniai ugdė visas 7 bendrąsias kompetencijas, kurių reikalauja atnaujintas ugdymo turinys. Mokiniai patys pasiskirstė darbais grupelėje, pasidalijo mintimis, ką jiems reiškia Sausio 13-oji ir dėkojo už įdomią pamoką, patrauklius uždavinius.
Štai keli atsiliepimai:
„Labai ačiū! Buvo smagu spręsti ką nors naujo! Daug ką sužinojome, prisiminėme svarbius Lietuvos įvykius. Smagu susieti istoriją ir matematiką!“
6b klasės mokiniai
„Įdomūs uždaviniai, juose pasislėpusi mūsų Lietuvos istorija “
6a klasės mokiniai
„Kyla pasididžiavimas drąsiais didvyriais, kurie 1991 metų sausio 13-ąja kovojo ir žuvo už laisvę tam, kad ateinančios kartos galėtų gyventi laisvai . Mes labai didžiuojamės žmonėmis, kurie žuvo tą dieną dėl Lietuvos laisvės. Pamoka labai kreatyvi ir labai susijusi su Sausio 13-ąja.“
7a klasės mokiniai
Užduotis buvo įdomi ir informatyvi, padėjo geriau pažinti Lietuvos istoriją. Užduotis buvo įdomi, norėtųsi dažniau gauti tokias užduotis.
7d klasės mokiniai
Pamoka priminė mums mūsų istoriją ir praeitį, ir mirusiųjų vardus. Pamoka labai patiko, buvo įdomūs klausimai. Norėtume daugiau tokių pamokų. Mums patiko ši pamoka, nes mes prisiminėme Lietuvos istoriją ir prisiminėme kaip iškovota LAISVĖ.
7b klasės mokiniai
Per šią pamoką dirbdami grupėse dalinomės savo mintimis apie sausio 13-ąją ir didvyrius, kurie žuvo už laisvę. Visiems labai patiko darbas grupėse. Sausio 13 mus asocijuojasi su laisvės gynėjais, kurie kovojo dėl Lietuvos nepriklausomybės, todėl ši šventė yra labai svarbi žmonėms, kurie myli ir palaiko savo šalį. Tai buvo nepaprasta pamoka, įdomios užduotys, sužinojome žuvusių žmonių amžiaus vidurkį.. Visiems labai patiko.
Ib klasės mokiniai
Dėkojame mokiniams už gražius atsiliepimus.
Danuta Debesienė,
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė