Trakų autobusų stoties atnaujinimo istorijoje – vilties ženklai. Birželio 21 dieną Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas panaikino nutartį dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo. Tai reiškia, kad rekonstrukcijos projektas įgijo galimybių toliau judėti pirmyn.
Primename, kad Vilniaus apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokuroras 2017 m. balandžio 28 d. padavė teismui skundą, kuriame prašė panaikinti savivaldybės ir kitų institucijų sprendimus, susijusius su naujosios Trakų autobusų stoties ir jos teritorijos pertvarkymo projektais. Kartu su skundu pareiškėjas pateikė prašymą taikyti reikalavimo užtikrinimo priemonę – laikinai sustabdyti skundžiamų administracinių aktų galiojimą dėl galimos žalos kultūros paveldo kompleksams, aplinkai.
Buvo prašoma panaikinti: 1) Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Pirmosios nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos 2016 m. vasario 9 d. aktą Nr. KPD-RM-627/1; 2) Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. birželio 15 d. įsakymą Nr. P2-636 „Dėl žemės sklypo, Trakų m., Vytauto g. 88, kadastrinis Nr. 7977/0002:142, naudojimo būdo keitimo“; 3) Trakų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. spalio 4 d. sprendimą Nr. S1-232 „Dėl Trakų miesto bendrojo plano sprendinių koregavimo tvirtinimo“; 4) Trakų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. P2-1320 (iš pateiktų rašytinių įrodymų matyti, jog skundžiamas ne sprendimas, o įsakymas); 5) Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Trakų skyriaus vedėjo 2017 m. vasario 27 d. sprendimą Nr. 46SK-244-(14.46.110) „Dėl žemės sklypo (kadastro Nr. 7977/0002:482), esančio Vytauto g. 90, Trakų m., Trakų r. sav., nustatytų kadastro duomenų patvirtinimo“.
Vilniaus apygardos administracinis teismas gegužės 10 dienos nutartimi priėmė skundą bei taikė reikalavimo užtikrinimo priemonę – laikinai sustabdė nurodytų sprendimų galiojimą.
Šią teismo nutartį Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, Trakų rajono savivaldybės administracija ir UAB „Trastas“ atskiraisiais skundais apskundė Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. Šis teismas birželio 21 d. nutartimi atskiruosius skundus tenkino bei panaikino Vilniaus apygardos administracinio teismo 2017 m. gegužės 10 d. nutartį dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo.
Teisėjų kolegijos vertinimu, pareiškėjo ir pirmosios instancijos teismo nurodyti argumentai dėl galimos žalos kultūros paveldo kompleksams, aplinkai nesudaro pagrindo taikyti reikalavimo užtikrinimo priemonę. Pareiškėjas minėtos žalos nekonkretizavo, teismas taip pat dėl šio aspekto pasisakė labai lakoniškai, tik bendrai nurodydamas, jog tokia žala gali kilti. Pareiškėjo nurodoma aplinkybė, jog galimai ateityje bus priimti nauji aktai, kuriuos taip pat reikės ginčyti teisme, negali būti prilyginama galinčiai kilti žalai, jis nepagrindė teiginio, jog ginčijamų sprendimų vykdymas sukels neatitaisomą arba sunkiai atitaisomą didelę žalą.
Teisėjų kolegija konstatavo, kad nagrinėjamu atveju pareiškėjas nei tikėtinai pagrindė reikalavimo pagrįstumą, nei įrodė, kad ginčijamų sprendimų vykdymas sukels neatitaisomą arba sunkiai atitaisomą didelę žalą, todėl nebuvo pagrindo tenkinti pareiškėjo prašymą dėl reikalavimo užtikrinimo priemonių taikymo.
Trakų rajono savivaldybės informacija